Over Ferry Schrijnewerkers


50 jaar jong. Grote liefdes Coby, Kaylee en Kelvin. Woon in Zeewolde. Passie voor LOKO, hardlopen, sauna, Lions Zeewolde, SocialMedia, vakanties en uit eten.
Verhuizen en ICT
30 december 2014
De gemiddelde verhuizing zorgt voor nogal wat stress. Niet alleen bij particulieren maar ook bij bedrijven. Vooral als het gaat over de ICT 
Innovatief MKB
23 oktober 2014
Hoe ga je met innovatie aan de slag als relatief kleine onderneming?
Altijd en overal online
9 september 2014

Dagelijks ervaren we het Internet en de bijbehorende informatiestroom als een verademing.

Ben je bereikbaar in je vakantie?
14 juli 2014

Ga de komende vakantie eens echt genieten!

Zonder WiFi, lukt dat?
1 juli 2014
Op zakelijk gebied neemt het gebruik van WiFi een steeds grotere vlucht. Je ziet vaak dat er bij de recepties van bedrijven een bordje met een wachtwoord staat zodat je als gast gebruik kunt maken van het draadloze internet.
Continuïteit van bedrijfsinformatie
5 mei 2014

Regelmatig kom ik over de vloer bij collega MKB’ers: Een interessante diversiteit aan ondernemingen uit verschillende branches.

Zo in de loop van het gesprek vraag ik weleens: ‘Hoe lang kan jouw bedrijf zonder je ICT systeem?’
Het antwoord is dan vaak: ‘Eén dag is eigenlijk al veel te lang’. Vervolgens vraag ik: ‘Hoe heb je dit dan geregeld ?’

Paperless office?
17 april 2014
Als sommige administratieve handmatige handelingen vervangen worden door digitale efficiency, dan bespaart dat 50 tot 80 procent  arbeidstijd.
Welke informatie is de waarheid?
15 april 2014

Een vraag die regelmatig gesteld wordt in het bedrijfsleven door uw collega’s, klanten en leveranciers.

Volgens Wikipedia is Waarheid een fundamenteel begrip dat min of meer synoniem is met echtheid, geldigheid, juistheid.

Of het nu gaat om de juiste versie van het Word document, de prijsafspraak/contract met de klant of de centrale agenda van de verkoop- of serviceafdeling, welke gegevens kloppen nu echt. De twijfel slaat hierin vaak toe als de hoeveelheid aan data groeit. Mapjes op de C of de H-schijf, het bureaublad, in Outlook of toch op die externe harde schijf. Stond het nu onder de projectnaam, de naam van de klant of toch bij de naam van de medewerker in zijn of haar directory.

Tablet of toch laptop
6 maart 2014

'Tablet of Laptop'

Waarom nog kiezen voor een laptop? Of hoef je niet te kiezen. Voor beide kun je een pleidooi houden.

CRM was vroeger kaartenbak
17 december 2013
Bij veel bedrijven waar wij in de keuken mogen kijken is kennis en informatie over klanten vaak alleen bij specifieke personen in het hoofd aanwezig.
Teamprestaties
17 oktober 2013

'De deal is binnen'

Hoe zit dan nu eigenlijk binnen uw organisatie? Worden alle opdrachten en nieuwe klanten ook gevierd als teamprestatie of is het vooral het feestje van de verkoper of de directeur?

Klaar voor de tweede helft
2 september 2013

Is uw zomerperiode ook zo relaxed verlopen als die van mij ?

Als u dit artikel leest bent u waarschijnlijk ook op zomervakantie geweest of er gewoon even een paar dagen tussenuit. Weg van kantoor, werkplek, medewerkers, telefoontjes, mail etc.

Beloven versus beleven
15 juli 2013

Bent u wel eens teleurgesteld geraakt over een aankoop?

Waarschijnlijk is het antwoord op de bovenstaande vraag ook bij u direct JA. Waardoor komt het eigenlijk dat u toen teleurgesteld was? Vaak komt de belofte uit het reclamespotje, de website of van de verkoper in de praktijk niet uit.

Ondernemers zijn allemaal druk
1 juli 2013

Ondernemers zijn allemaal druk met klanten, collega’s, leveranciers, telefoontjes, mailtjes, vergaderen, enzovoort. En als er ‘s avonds of in het weekend nog tijd over is, gaan sommigen nog een uurtje sporten. In de sportschool, op de tennisbaan of op de fiets. Want bewegen is gezond. Er zijn echter weinig bedrijven die werk combineren met sport.

Netwerken is een vak apart
3 juni 2013

Hoe vaak bent u als ondernemer bezig met netwerken ?

Ik bedoel nu even niet de techniek van uw ICT netwerk, maar het bezoeken van bijeenkomsten zoals de Bitterballenborrel, VBA Zakenuurtje, IBC ontbijtsessie, OpenCoffee, Flevum of de Business Meeting Almere. Mogelijkheden genoeg om ondernemers te ontmoeten en te netwerken. Maakt u hier als ondernemer voldoende gebruik van of gaat het allemaal aan u voorbij ?

ICT moet vanzelfsprekend zijn
2 januari 2013
Elektra, gas en water, daarvoor heb je leveranciers die alles regelen. Dat kan ook met je ICT. Je besteedt het volledig uit voor een vast bedrag per gebruiker per maand. De leverancier is er dan verantwoordelijk voor dat het werkt. Ook de data besteed je dan uit. Hoe meer data je opslaat, hoe hoger je maandbedrag is. Net zoals je meer betaalt als je meer stroom verbruikt.
LokoLoop zondag 9 oktober
26 oktober 2012
Omroep Flevoland heeft een mooie reportage gemaakt over Chris van Wijk tijdens de Lokoloop van 9 oktober 2011.
Bereikbaarheid tijdens de zomer
14 juli 2014
De vakantieroosters zijn alweer goed zichtbaar in de agenda’s. De eerste collega’s komen alweer terug van de zon, maar het merendeel mag nog. Wat betekent dit voor de telefonisch en digitale bereikbaarheid van je organisatie ? Wordt de telefoon wel snel genoeg opgenomen, is de afwezigheidsassistent van de diverse mailboxen wel actief ? Kortom, wel iets om serieus mee aan de slag te gaan.



We leven al weer enige tijd in een snelle 24x7 economie waarbij nadat de telefoon 5 maal is overgegaan we al geïrriteerd raken. Voor de zekerheid sturen we een What’s App bericht of SMS als er niet binnen 4 uur op de mail is gereageerd. En het internet geeft ons direct toegang tot andere bedrijven met soortgelijke dienstverlening of producten als uw organisatie. Een overstap is snel gemaakt.

Als ondernemer wil je ook graag onbezorgd op vakantie. Om geleidelijk en met een gerust gevoel op vakantie te gaan, is het verstandig om je werkzaamheden geleidelijk aan af te bouwen. Plan de laatste dagen voor je afwezigheid dan ook geen afspraken meer in je agenda, zodat je even rustig de tijd hebt om lopende zaken netjes af te ronden. Zorg tevens voor een goede overdracht richting je collega’s. Ze kunnen beter iets teveel weten dan te weinig. Maak ook een duidelijke verdeling wie welke taken van jou overneemt, zodat daar geen verwarring over ontstaat. Maak bijvoorbeeld een document waarin je per persoon taken toewijst en deel dit met alle betrokkenen. Maak afspraken over wat spoedgevallen zijn en hoe je collega’s daarover contact met je kunnen opnemen. Spreek bijvoorbeeld af dat je een telefoontje of sms krijgt bij hoge prioriteit en een mail bij lage prioriteit.

Stel je netwerk op de hoogte van jouw afwezigheid. Stuur je klanten met lopende projecten en/of offertes en alle collega's een mail voordat je weggaat met informatie over wie je taken tijdelijk waarneemt. Stel ook zeker een afwezigheidsassistent voor je mail in. Ook in een voicemailboodschap kun je laten weten dat je tijdelijk afwezig bent. Zo weten mensen die contact zoeken ook waar ze aan toe zijn.

Gebruik je vakantie om nieuwe ideeën en inspiratie op te doen. Die paar weken zonder werk zijn een goed moment om weer bij te tanken. Neem wat vakliteratuur en boeken mee, dan komt de inspiratie vanzelf. Zorg dat je tijdens je vakantie zoveel mogelijk off-line bent. Wel zo leuk voor je reisgenoten en het geeft je collega’s die aan het werk zijn het vertrouwen dat ze het ook zonder jouw aanwezigheid op afstand kunnen invullen. Na de vakantie wacht er ongetwijfeld een berg ongelezen e-mails en een lijst met terugbelverzoeken. Je inbox is niet je to-do-list, ga dus weer rustig aan de slag, om te voorkomen dat je al weer heel snel aan vakantie toe bent. Evalueer ook met je collega’s hoe het gegaan is tijdens je afwezigheid, en wat er voor een volgende keer nog beter geregeld zou kunnen worden.
Mijn advies is om de komende vakantie eens echt te gaan genieten met je partner, gezin of reisgenoten van de verdiende rust en ontspanning om daarna weer vol energie de tweede helft van 2014 te starten vol met ambities, gedrevenheid, inspiratie en ondernemerschap.

Altijd en overal online
09-09-2014

Dagelijks ervaren we het Internet en de bijbehorende informatiestroom als een verademing.

Lees verder...
Teamprestaties
17-10-2013

'De deal is binnen'

Hoe zit dan nu eigenlijk binnen uw organisatie? Worden alle opdrachten en nieuwe klanten ook gevierd als teamprestatie of is het vooral het feestje van de verkoper of de directeur?

Lees verder...
Klaar voor de tweede helft
02-09-2013

Is uw zomerperiode ook zo relaxed verlopen als die van mij ?

Als u dit artikel leest bent u waarschijnlijk ook op zomervakantie geweest of er gewoon even een paar dagen tussenuit. Weg van kantoor, werkplek, medewerkers, telefoontjes, mail etc.

Lees verder...
Beloven versus beleven
15-07-2013

Bent u wel eens teleurgesteld geraakt over een aankoop?

Waarschijnlijk is het antwoord op de bovenstaande vraag ook bij u direct JA. Waardoor komt het eigenlijk dat u toen teleurgesteld was? Vaak komt de belofte uit het reclamespotje, de website of van de verkoper in de praktijk niet uit.

Lees verder...
Ondernemers zijn allemaal druk
01-07-2013

Ondernemers zijn allemaal druk met klanten, collega’s, leveranciers, telefoontjes, mailtjes, vergaderen, enzovoort. En als er ‘s avonds of in het weekend nog tijd over is, gaan sommigen nog een uurtje sporten. In de sportschool, op de tennisbaan of op de fiets. Want bewegen is gezond. Er zijn echter weinig bedrijven die werk combineren met sport.

Lees verder...
Netwerken is een vak apart
03-06-2013

Hoe vaak bent u als ondernemer bezig met netwerken ?

Ik bedoel nu even niet de techniek van uw ICT netwerk, maar het bezoeken van bijeenkomsten zoals de Bitterballenborrel, VBA Zakenuurtje, IBC ontbijtsessie, OpenCoffee, Flevum of de Business Meeting Almere. Mogelijkheden genoeg om ondernemers te ontmoeten en te netwerken. Maakt u hier als ondernemer voldoende gebruik van of gaat het allemaal aan u voorbij ?

Lees verder...
LOKO FlevoCloud
LOKO FlevoCloud

© 2015, Ferry Schrijnewerkers, LOKO

Website powered by  LokoCMS